Slack: Kaip virtualūs biurai pakeitė komandų bendravimą
Kas yra Slack?
Slack yra debesų komputerijos pagrindo komandinio bendravimo platforma, kuri tapo moderniojo darbo erdvės stuburu milijonams organizacijų visame pasaulyje. Įkurta 2013 metais, Slack transformavo būdą, kaip komandos bendrauja, bendradarbiauja ir organizuoja darbą, pakeisdama tradicinį el. paštą į realiu laiku vykstančias pokalbių platformas, integruotas su dešimtimis verslo įrankių.
Kaip veikia Slack?
Slack architektūra yra pagrįsta keliomis pagrindinėmis koncepcijomis:
Kanalai yra Slack sistemos šerdis. Kiekvienas kanalas tarnauja kaip tam tikra erdvė specifinėms temoms, projektams ar komandoms. Galite sukurti viešus kanalus, kuriuos visi darbo erdvės nariai gali matyti ir prisijungti, arba privačius kanalus slaptiems projektams. Tai leidžia pokalbius organizuoti logiškai, užuot visi susirašinėjimai būtų viename bendrame sraute.
Tiesioginiai pranešimai leidžia privatų bendravimą tarp individualių asmenų ar mažų grupių, kai nereikia viso kanalo dėmesio. Galite siųsti žinutes vienam asmeniui arba sukurti mažas grupines diskusijas.
Integracijos yra tai, kas daro Slack itin galingą. Platforma sujungia daugiau nei 2,600 trečiųjų šalių aplikacijų – nuo projektų valdymo įrankių kaip Asana ir Trello iki kodo saugyklų kaip GitHub, nuo klientų aptarnavimo sistemų kaip Zendesk iki vaizdo konferencijų sprendimų. Tai reiškia, kad galite gauti pranešimus, valdyti užduotis ir prieiti prie svarbiausių verslo funkcijų niekada neišėję iš Slack.
Paieška yra neįtikėtinai galinga – visi pranešimai, failai ir pokalbiai yra indeksuojami ir ieškomi, paverčiant Slack organizacijos žinių baze. Galite ieškoti pagal žmones, kanalus, datas ar raktinius žodžius.
Slack Connect leidžia organizacijoms saugiai bendradarbiauti su išorinėmis įmonėmis, partneriais ir klientais, sukuriant bendrus kanalus, kurie veikia skirtingose darbo erdvėse.
Slack AI (naujesniuose planuose) suteikia pokalbių santraukas, paieškos patobulinimai ir produktyvumo funkcijas, padedančias komandoms greičiau rasti informaciją.
Naudojimo atvejai
Slack pritaikė įvairių dydžių organizacijas ir pramonės šakas:
Programinės įrangos kūrimo komandos naudoja Slack kaip centrinę nervų sistemą, integruodamos GitHub pranešimus, CI/CD įspėjimus, incidentų valdymą ir kodo peržiūrų procesus. Kūrėjai gali greitai bendradarbiauti sprendžiant klaidas, dalijantis kodo fragmentais ir koordinuojant išleidimus.
Rinkodaros komandos organizuoja kampanijas, dalijasi kūrybiniu turiniu, koordinuoja socialinės žiniasklaidos pastangas ir stebi rinkodaros metriką tiesiai Slack kanaluose, sujungtos su įrankiais kaip HubSpot, Google Analytics ir Hootsuite.
Klientų aptarnavimo komandos integruoja palaikymo bilietus iš Zendesk ar Intercom, leidžiančios agentams bendradarbiauti sprendžiant sudėtingas problemas ir dalijantis geriausių praktikų žiniomis.
Nuotolinės ir hibridinės komandos randa Slack gyvybiškai svarbiu palaikant komandos kultūrą per laiko juostas, su socialiniais kanalais, virtualiais kambinukais prie kavos aparato ir įmonės pranešimais.
Projektų valdymas tampa sklandus su Slack integruojant Asana, Monday.com ar Jira, kur komandos nariai gauna užduočių atnaujinimus ir gali diskutuoti apie projektus neišėję iš platformos.
Pardavimų komandos stebi pardavimų pardavimo kanalą, dalijasi sandorių atnaujinimais ir koordinuoja prieigos prie klientų strategijas, integruotos su CRM sistemomis kaip Salesforce.
Populiarūs produktai ir funkcijos
Slack platforma siūlo kelis pagrindinius produktus ir funkcijas:
Slack standartinė platforma – pagrindinė pranešimų ir bendradarbiavimo platforma su kanalais, tiesioginiais pranešimais, failo dalijimusi ir paieška.
Slack Connect – leidžia organizacijoms sukurti bendrus kanalus su kitomis įmonėmis, revoliucionuojant B2B bendradarbiavimą.
Slack Huddles – greitų garso pokalbių funkcija, leidžianti spontaniškas diskusijas be oficialių susitikimų.
Workflow Builder – ne-kodo įrankis automatizuoti rutininius procesus Slack viduje, nuo naujų darbuotojų įvesdinimo iki patvirtinimo užklausų.
Slack Canvas – dokumentų kūrimo ir bendradarbiavimo erdvė tiesiogiai Slack viduje, konkuruojanti su Notion ir Confluence.
Slack Lists – projektų stebėjimo įrankis, leidžiantis komandoms valdyti užduotis be išėjimo iš Slack.
Slack Clips – garso, vaizdo ir ekrano įrašų funkcija asinchroniniam bendravimui.
Kompanija
Slack įsteigė Stewart Butterfield, Eric Costello, Cal Henderson ir Serguey Mourachov 2013 metais San Franciske. Įdomu, kad Slack pradžia buvo kaip vidinis komunikacijos įrankis, kurį komanda sukūrė kurdama internetinį žaidimą „Glitch”. Kai žaidimas nepavyko, jie suprato, kad jų komunikacijos įrankis buvo vertingesnis produktas.
Kompanija sparčiai augo, pasiekdama $1 milijardo vertinimą iki 2014 metų ir tapdama vienu greičiausiai augančių verslo programinės įrangos įmonių istorijoje. Slack viešai tapo listinguota 2019 metų birželį per tiesioginį akcijų listingavimą NYSE, aplenkiant tradicinį IPO.
2020 metų gruodį Salesforce paskelbė planus įsigyti Slack už maždaug $27.7 milijardus, sandoris užbaigtas 2021 metų liepą. Šis įsigijimas buvo vienas didžiausių programinės įrangos pramonės istorijoje ir leido Slack prieiti prie Salesforce išplėstos klientų bazės bei resursų, tapdamas pagrindiniu Salesforce bendradarbiavimo strategijos komponentu.
Rinkos dalis ir statistika
Slack yra dominuojantis žaidėjas komandinio bendravimo erdvėje su įspūdingais skaičiais. Platforma turi daugiau nei 20 milijonų kasdienių aktyvių vartotojų (DAU) ir yra naudojama daugiau nei 750,000 organizacijų visame pasaulyje. Iš Fortune 100 kompanijų 77 naudoja Slack.
Komandinio bendravimo programinės įrangos rinka 2024 metais buvo vertinama maždaug $15-20 milijardų ir tikimasi, kad augs 10-12% per metus. Slack laiko apie 30-35% šios rinkos, darant jį vienu iš dviejų aiškių lyderių šioje erdvėje.
Platformoje dienos metu išsiunčiama virš 1 milijardo veiksmų (pranešimai, failų įkėlimai, reakcijos), demonstruojant jos centrinį vaidmenį kasdienėje verslo komunikacijoje.
Palyginimas su konkurentais
Slack veikia konkurencingoje erdvėje su keliais pagrindiniais varžovais:
Microsoft Teams yra didžiausias Slack konkurentas ir kartais laikomas rinkos dalies lenkėju. Teams teigia turinti daugiau nei 320 milijonų mėnesio aktyvių vartotojų, nors šis skaičius apima visus Microsoft 365 vartotojus su prieiga prie Teams, ne būtinai aktyvius vartotojus. Teams didžiausias pranašumas yra glaudus integravimas su Microsoft ekosistema (Office 365, OneDrive, SharePoint) ir tai, kad ji įtraukta į daugelį Microsoft 365 prenumeratų, darant ją praktiškai nemokamą organizacijoms, jau naudojančioms Microsoft produktus. Tačiau Slack šalininkai teigia, kad jų platforma yra intuityvesnė, turi geresnę vartotojo patirtį ir siūlo aukštesnės kokybės integracijas su trečiųjų šalių įrankiais.
Google Chat (anksčiau Hangouts Chat) yra Google darbinis pranešimų įrankis, integruotas į Google Workspace. Nors jis turi solidų Google įrankių rinkinį integraciją, jis paprastai laikomas mažiau funkcionalus nei Slack ar Teams ir neįgijo tokios rinkos trauktis.
Discord, nors pirmiausiai sutelktas į žaidimų ir pomėgių bendruomenes, tapo populiarus tarp kai kurių technologijų komandų ir nuotolinių organizacijų dėl savo puikių balso funkcijų ir bendruomenės orientuoto dizaino. Tačiau jam trūksta daugelio įmonės funkcijų, kurias Slack siūlo.
Zoom Team Chat prideda pranešimų galimybes prie Zoom vaizdo platformos, bet neįgavo reikšmingos rinkos dalies bendradarbiavimo platformų erdvėje.
Mattermost ir Rocket.Chat yra atvirojo kodo alternatyvos, kurios apeliuoja į organizacijas, kuriems reikia savitalpinimo galimybių duomenų saugumo ar atitikties priežasčių.
Slack išsiskiria savo vartotojui draugišku dizainu, plačiausią trečiųjų šalių integracijų ekosistema (daugiau nei 2,600 aplikacijų) ir stipria komandos kultūros bei bendradarbiavimo suteikimu. Nors Microsoft Teams gauna pagreitį dėl savo susiejimo su Microsoft ekosistema, Slack išlaiko lojalią vartotojų bazę, kuri vertina jos dizainą pirmiausia komandinio bendradarbiavimo ir nepriklausomumą nuo konkretaus programinės įrangos pardavėjo ekosistemos.
Kainodara
Slack siūlo keletą kainų pakopų:
- Nemokamas planas su ribotais pranešimų istorija (90 dienų) ir integracijomis (10 aplikacijų)
- Pro planas ($7.25/vartotoją per mėnesį) su neribotu pranešimų istorija ir integracijomis
- Verslo+ planas ($12.50/vartotoją per mėnesį) su pažangesnėmis saugumo funkcijomis
- Įmonės tinklelis individualizuotais kainomis dideliems organizacijoms su keliomis darbo erdvėmis
Išvada
Slack fundamentaliai pakeitė kaip organizacijos bendrauja, perkeldamos nuo fragmentuotų el. pašto grandinių į organizuotas, ieškomąs, integruotas bendradarbiavimo erdves. Nors ji susiduria su intensyvia konkurencija ypač iš Microsoft Teams, Slack stiprus vartotojui orientuotas dizainas, platintų integracijos ekosistema ir įsivedimas į Salesforce ekosistemą pozicionuoja ją išlikti pagrindiniu žaidėju komandinio bendradarbiavimo ateityje. Ar esate maža startuoli ar didelė įmonė, Slack siūlo galingą platformą, kad jūsų komanda būtų sujungta, informuota ir produktyvi skaitmeniniame amžiuje.
Nuorodos
Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Slack_(software)
Socialinės nuorodos:
- Oficiali svetainė: https://slack.com
- Twitter/X: https://twitter.com/SlackHQ
- Facebook: https://www.facebook.com/slackhq
- Instagram: https://www.instagram.com/slackhq